Využíváme cookies pro zajištění snadnějšího použití našich webových stránek. Pokračováním v prohlížení webu předpokládáme, že s tím souhlasíte. Rozumím Více informací
Poslední novela zákoníku práce přinesla i zcela nový institut – tzv. sdílené pracovní místo. Co sdílené pracovní místo znamená? Jaké jsou podmínky pro jeho využití v praxi? To a mnoho dalšího se dočtete v následujícím článku.
Zákoník práce zakazuje pracovněprávní vztahy mezi manžely nebo partnery. Zákaz se ale nevztahuje na další blízké příbuzné a žádná omezení nejsou ani mezi druhy. Pojďme se na tuto oblast podívat více zblízka.
Zápočtový list musí zaměstnavatel vydat zaměstnanci při skončení pracovního poměru, tedy nejpozději v den jeho ukončení. Tuto povinnost má nejen u pracovního poměru a dohody o pracovní činnosti, ale někdy dokonce i u dohody o provedení práce.
Agenturní zaměstnání řadíme, stejně jako například pracovní poměry na dobu určitou nebo pracovní poměry domáckých zaměstnanců, mezi tzv. atypická zaměstnávání. Co je podstatou agenturního zaměstnávání, se dočtete v následujícím článku.
Za jakých podmínek zaměstnanec hradí svému zaměstnavateli způsobenou škodu? Podíváme se také na výjimečné případy, kdy zaměstnanec hradí i ušlý zisk, a nebude chybět ani informace o odpovědnosti za svěřené hodnoty.
Výkon práce v režimu home office s sebou přináší specifické nároky také ve vztahu k ochraně osobních údajů, případně dat a citlivých informací. Co by měli zaměstnavatelé upravit v dohodách o výkonu práce v režimu home office v této oblasti?
Zaměstnavatelé se mohu setkat s kontrolami z řady institucí. Které úřady vlastně takové kontroly provádějí a na co se při nich zaměřují? Jaký je průběh samotných kontrol, jaké jsou z nich výstupy a jak vysoké mohou být pokuty v případě nalezeného pochybení?
Téma home office nabývá stále více na významu, ať už jako vítaný benefit, nebo jako možnost reagovat na současnou situaci. Pokud dosud zaměstnavatel nemá home office se svými zaměstnanci smluvně ošetřen, je právě nyní nejvyšší čas.
Může zaměstnanec vykonávat vedle svého zaměstnání i jinou výdělečnou činnost? Zákoník práce mu v tom nebrání, avšak v některých případech je potřeba souhlas zaměstnavatele. Státní zaměstnanci jeho souhlas dokonce musí mít vždy.
Minule jsme si přiblížili oblast pracovních poměrů zaměstnanců pracujících z domova, která je v současné době znovu aktuální. Současně s tím se zajímavě jeví v této souvislosti rovněž problematika posuzování pracovních úrazů domáckých zaměstnanců.
Podle kritéria místa výkonu práce můžeme rozlišovat pracovní poměry, kdy zaměstnanec koná práci v zařízeních zaměstnavatele, a pracovní poměry zaměstnanců pracujících z domova. Jaké podmínky pro výkon práce z domu stanoví zákoník práce?
V předchozím díle jsme si popsali zásadu, která zakazuje uzavřít pracovní poměr na dobu určitou mezi týmiž účastníky pracovního poměru na dobu delší než tři roky a více než dvě opakování. Existují však i výjimky, na které se toto nevztahuje.
Minule jsme se seznámili s překážkami v práci na straně zaměstnance, nyní se zaměříme na překážky ze strany zaměstnavatele. Tento institut je v praxi využíván hlavně tehdy, kdy dochází u zaměstnavatelů ke snižování odbytu jejich výrobků či služeb.
Pro pracovní poměr na dobu určitou je typické, že při jeho vzniku je účastníky pracovního poměru sjednána doba jeho trvání. Jaká pro něj platí pravidla a jaká jsou jeho specifika, si nastíníme v následujícím článku.
V novele zákoníku práce došlo ke změnám v doručování písemností. Jakými pravidly se budeme nově řídit ohledně doručování v pracovněprávních vztazích? Vše podstatné se dozvíte v následujícím článku.
Senát schválil příspěvek pro zaměstnance v karanténě